▣ 음악/팝송

You needed me - Anne Murray

쥬 니 2012. 4. 10. 14:19






 

 

You needed me

                                - Anne Murray

 

 

I cried the tear you wiped it dry
i was confused you cleared my mind
i sold my soul you bought it back for me
and held me up and gave me dignity
somehow you needed me

 

내가 슬퍼할 때 당신은 눈물을 닦아주었고
내가 혼란스러울 때 당신은 내 마음을 정리해 주었어요
내가 나의 영혼을 잃고 헤매일 땐
그대가 제자리를 찾아 주었고
날 일으켜 주고 날 존중해 주었죠
아무튼 그대는 내게 필요했어요

you gave me strength
to stand alone again to face the world
out on my own again
you put me high upon a pedestal
so high that i could almost see eternity

 

당신은 다시 혼자서 살아갈 수 있는 강인함과
다시 스스로 세상과 떳떳이 맞설 수 있게끔 해주었죠

당신의 존중어린 높은 치켜세움으로 나는 영원까지
볼 수 있게 되었어요



you needed me
you needed me
and i can't believe it's you i can't believe it's true
i needed you and you were there
and i'll never leave.
why should i leave i'd be a fool

 

당신은 나를 필요로 했지요
믿어지지 않아요 누군가 필요할 때
그가 당신이었다는 사실이

당신을 필요로 했고 당신은 거기에 있었지요
난 떠나지 않아요 왜 바보처럼 떠나겠어요


cause i've finally found someone who really cares
you held my hand when it was cold
when i was lost you took me home
you gave me hope when i was at the end
and tumed my lies back into truth again
you even called me friend

 

날 진정으로 사랑해 주는 사람을 이제야 찾았는데
당신은 추울때 내 손을 잡아주었고 길을 방황할 때
안식을 주었지요

막다른 길에 들어 섰을 땐 희망도 주었고
나의 거짓말을 진실이 되도록 해준 당신 심지어
나를 친구라고 불러주기도 했지요

you gave me strength
to stand alone again to face the world
out on my own again
you put me high upon a pedestal
so high that i could almost see eternity

 

당신은 다시 혼자서 살아갈 수 있는 강인함과
다시 스스로 세상과 떳떳이 맞설 수 있게끔 해주었죠

당신의 존중어린 높은 치켜세움으로 나는 영원까지
볼 수 있게 되었어요


you needed me
you needed me
you needed me
you needed me